2022-ben is sokaknak félelmetes az online jelenlét fitneszszakemberként

Kicsit rugaszkodjunk el most a fitnesztől és próbáljuk objektívan megvizsgálni az online jelenlét különböző céljait. Mindez segíthet abban, hogy a témához kapcsolódó szorongásainkat letegyük egy kicsit. Mert hát az van, hogy amikor marketingről, énmárkáról folyik a szó, a fitneszszakemberek többségében bekapcsol egy gátlás. Legfőképp a marketing szó kapcsán beugró asszociációk tehetnek arról, hogy még 2022-ben is idegenkedve állunk a téma előtt. Ma már azonban egyáltalán nem ciki online is leképezni mindazt, amivel foglalkozunk. Sőt, egyszerűen szükséges láthatóvá és kereshetővé válnunk ahhoz, hogy bővítsük azoknak a körét, akikhez valójában kommunikálunk, akiket meg szeretnénk szólítani, akikkel kapcsolódhatunk, akiket inspirálhatunk és akikből akár közösségeket is építhetünk, ha épp ez a cél.

Lépj távolabb, hogy lásd a nagyobb képet

Vegyünk egy kézműves pékséget példának, mely másfél éve működik, az elvárásoknak és a terveknek megfelelően teljesít. Ez a kisvállalkozás a következő szinthez ért, maguk mögött tudhatják a nyári szezon minden tapasztalatát, illetve a téli ünnepi időszakot is megismerték. Tudják mely termékeik a slágerek, azt is, hogy milyen újabb termékeket szeretnének fejleszteni és bevezetni.

A következő szint megugrásához megjelennének online. Céljuk mindezzel, hogy megnyílhasson egy extra csatorna a potenciális vevők és megrendelők felé, azaz ne csak offline vendégkörrel és az így érkezett megrendelésekkel operáljanak. Szeretnének ugyanakkor kialakítani az online közönséggel egy személyesebb kapcsolatot melynek nyomán az elköteleződést kívánják erősíteni.

Első körben honlap nélkül, a térképes megjelenítést és közösségi média felületet választanak. A honlapra kicsit több időt hagynak, mivel épp új termékek fejlesztésén dolgoznak, s azt az ötletet sem vetik el, hogy egy online shoppal kiegészülve induljon majd a website.

Kettő social felületen lesznek jelen párhuzamosan, a Facebookon és az Instagramon. A Facebook céljaik a vevőkkel való kapcsolat elmélyítése és a bizalomépítés. Instán pedig kihasználják, hogy termékeiket gyönyörűen lehet prezentálni, továbbá élnek minden, az oldal adta eszközzel, hogy bevonják a követőket is az oldal életébe. Vicces játékokat és kisebb kampányokat terveznek, s próbálják megszólítani a fiatalabb közönséget is.

Kiemelt céljuk továbbá, hogy ha terjeszkedniük sikerül és egyre nagyobb közönséget szolgálnak is ki, megmaradjanak annak az autentikus kis kézműves pékségnek, ahová sokan napi szinten térnek be a kedvesség, jó szó és közösséghez tartozás érzete miatt. Épp ezért online kommunikációjuk is e mentén zajlik, illetve minden egyes posztjuk és kampányuk fókuszába az összetartozás fontosságát állították.

A termék, a közönség más, a célok hasonlók

Ha a fentieket lefordítjuk személyi edzésre, csoportos órákra, gerinctornára, akkor is igaz, hogy az online térbe való belépéssel megadjuk az esélyét egy szélesebb kör elérésének. Mindez csupán ennyiről szól, nem többről és nem kevesebbről. Az, hogy mely lépésekkel indítsunk, az a meghatározott marketing céloktól és a pénztárcánktól függ.

Muszáj lesz definiálni, hogy:

  • Mi a cél az online jelenléttel, mit szeretnénk elérni azzal, hogy láthatóvá válunk?
  • Kikhez beszélünk?
  • Milyen kommunikációval érjük el a megfelelő hatást a mi célcsoportjaink esetében?
  • Mely felületeken van jelen a mi közönségünk és a potenciális vendégeink?
  • Milyen problémáik vannak ezeknek a csoportoknak és milyen megoldásaink vannak arra, hogy ezeket orvosoljuk?
  • Miben térünk el a többi online is jelenlévő kollégától?
  • Mi a mi saját sztorink, ami összekapcsolható a szakmai utunkkal?
  • Mi inspirál minket, milyen ügyek mellé állunk, milyen értékrendet képviselünk?
  • Mi fér számunkra bele a tól-ig-be a személyes élményeink kommunikálása tekintetében?

Személyi edzőként és csoportos óra oktatóként is fontos, hogy nem engedjük el a vendégeink kezét azzal, hogy ők kiléptek az ajtónkon. Ez vendégmegtartás és a kifogástalan bánásmód szempontjából is kritikus, ha pedig közösséget építenénk, akkor elengedhetetlen. Az online jelenlét ennek megoldására rengeteg szuper eszközt ad a kezünkbe.

Vidéken dolgozó fitneszszakemberek számára nagyon hasznos, ha megtalálhatók online, hiszen van az a célcsoport és korcsoport, akik online keresnek szolgáltatásokat. A fővárosban működve pedig akkora a zaj és a verseny, hogy az online jelenlét segíthet kommunikálni mindazt, amiben mi szakemberként speciálisak vagyunk.

Ezek csupán a legáltalánosabb és legtriviálisabb okok arra nézve, hogy miért hasznos az online jelenlét, miben segíthet minket mindez, amikor a bevételeinket és a vállalkozásunkhoz kapcsolódó munkáinkat tervezzük.

A cikket Csurgó Krisztina személyi edző, iskolai magatartás és well-being vezető írta.

Képek forrása itt és itt.