vállalkozásmenedzsment

Na, de hogyan kell ezt csinálni, ki az, aki elmondja, hogy melyik lépés után után mi következik, honnan tudhatjuk kezdő edzőként, merre induljunk?

Vegyük sorra azokat a vetületeket, melyekkel biztosan találkozunk, ha elkezdünk belemélyülni a marketing és vállalkozásmenedzsment zegzugos világába.

 

Folyton változó online trendek, elképesztő mennyiségű tartalom

Ha social media felületekben gondolkodunk, esetleg blogolásban vagy saját csatorna felépítésében, tudni kell, hogy az, ami átütő volt 3 éve, mára valószínűleg nem éri el az olvasók ingerküszöbét, így gondolkodás nélkül tovább haladnak a mondandónkon, ha az nem érdekes számukra. A tartalmak tengerében fulladozva egyre nagyobb kihívást jelent magunkra vonni a figyelmet. Mégis van egy kulcs, egy mag, ami köré építve továbbra is lehetséges közönséget, s abból adott esetben közösséget toborozni. Ez a mag pedig a halálosan őszinte és mély, megérintő kommunikáció. Erre éhes ugyanis mindenki.

 

Formátumok, posztolási stratégia, algoritmusok

Ha hatékonyan szeretnénk eljutni a közönségünkhöz muszáj, hogy mélységeibe megismerjük azokat a felületeket, melyet használunk. (nem biztos, hogy ez több kell, hogy legyen, mint kettő) Nem elég csak azt érteni, hogy pl. videó műfajban mik a trendek, az ehhez kapcsolódó posztolási stratégiákat is ki kell kísérleteznünk. A megfelelő interakciók posztolás előtt és után ugyanis szerves részei annak a folyamatnak, ahol engagementet szeretnénk generálni szimpla lájkok gyűjtögetése helyett. Aktívvá tenni az olvasóinkat és nézőinket egy teljesen önálló tudománya az online jelenlétnek, s enélkül az ismeret nélkül valószínűleg egyre nehezebb jól teljesítő anyagokat létrehozni.

 

Online vs. Offline

Az online tér tágulásával párhuzamos az elmagányosodás. Az, aki online keres kompenzációt, s emiatt tetemes idejét tölti görgetéssel, az emberi hangra, az odafordulásra mindenképpen rárezeg.
Ugyanez a jelenség befolyásolja a vendégekkel való személyes találkozásokat is. Jól ki lehet használni a fitnesz digitalizációját és ellensúlyozni azt értékes és minőségi kapcsolódásokkal az offline munka alkalmával. Ez a mélység fogja ugyanis megtartani körülöttünk a klientúrát. Lehetünk jó szakemberek, elvégezhetünk minden trendi továbbképzést, de ha saját magunkkal és a belső fejlődésünkkel nem foglalkozunk, nem leszünk képesek azt nyújtani, amiből a legkevesebb áll rendelkezésre, ám a legtöbben vágynak rá: az őszinte és önazonos emberi kapcsolatokat, melyekben jó létezni, mert a terük elfogadó, ítéletmentes, ugyanakkor inspiráló és irányt mutató.

 

A marketing végső értelme

A marketing célja legvégül a portékánk, szolgáltatásunk szélesebb körben való megismertetése, s az ez általi több eladás generálása. Ennek van egy lassabb, ám korrektebb és őszintébb útja, illetve létezik a gyorsabb változata, ahol pl. követők megvásárlásával, influenszerek bevonásával, agresszív és direkt módon nyomulunk. Mindenki eldöntheti, hogy adott szakaszban melyik stratégia lenne hasznos a vállalkozása szempontjából. Mindkét esetben lehetséges kifinomult módon vagy alacsony színvonalon kommunikálni és célozni. Mindkét esetben megtalálhatjuk azt a középutat, ahol tudjuk még vállalni önmagunkat és mindazt, amit képviselünk. Mindkét esetben hibázhatunk majd és én személy szerint ajánlanám is ezeket a tapasztalatokat, hiszen általuk tudunk egy egyre világosabb irányt kijelölni a marketing munkánkban.

 

Írta: Csurgó Krisztina
Személyi edző, iskolai magatartás és well-being vezető, fitnesz kommunikációs mentor.

A kép forrása: itt