Egy “jó” spa manager ismérve, hogy kíváló intuitív képességekkel rendelkezik, könnyedén képes az emberekkel “bánni”. Ígényes és kifinomult ízléssel rendelkezik, továbbá szükséges a jó vállalkozói érzék, a flexibilis és pro-aktív hozzáállás is.

A gyakorló spa menedzserek (különösen az új vezetők) ismereteit tesztelve érdekes eredmények születtek.

Az alábbi listában láthatóak azok a hiányosságok, melyeket képzés során kell elsajátítaniuk ahhoz, hogy egy sikeres vállalkozást legyenek képesek vezetni.

TOP 5

Stratégiai tervezés

IT ismeretek

PR és promóció

Revenue management

Jogi ismeretek

+2

6. Pénzügyi és számviteli ismeretek
7. Értékesítés és marketing ismeretek

SPA Manager soft skill

Különböző országokban a kulturális különbségek miatt, a spa menedzserek vezetői hozzáállása eltérést mutat. Ázsiában például a vezető vendégekhez való viszonya, az alázat és problémák kezelése, az úgynevezett “soft skill” fejlettebb, míg Európában és Amerikában a szakmai kompetenciák, az elméleti, üzleti és technikai ismeretek erősebbek.

Az üzleti világban a készségeket hard skills és soft skills kategóriába sorolják.

A soft skills -ek, olyan készségeket, melyek kommunikációnkat, viselkedésünket befolyásolják. Manapság ezen készségeknek fejlesztésére nagyobb szerepet fordítunk, mert felismerték, hogy nagy szerepük van a munkahelyi viselkedésben. A tapasztalt és elméleti ismeretekkel rendelkező munkaerő felvétele már nem elegendő bizonyos pozíciók betöltéséhez.

A spa managerek számára kifejezetten fontos a soft skill, vagyis a személyes készségek fejlesztése, mint kommunikáció, konfliktuskezelés, vendégkezelés és csapatmunka. Ez a pozíció sajátosságai miatt kifejezetten megszűri a jelentkezőket, hisz speciális helyzetben, egy bizonyos intim szférát átlépve kommunikálnak a vendégekkel és kezelik a panaszaikat. (A vendégek általában köntösben vannak, ami egy személyes privát légkört formál) Fontos megemlíteni az önfegyelem, a felelőségvállalás, a lelkiismeretesség és az alkalmazkodás képességét, mely szintén fejleszthető.

A motiváció is a softskill készségei közé tartozik, nem mindegy, hogy a vezető személye milyen eszközöket használ céljai eléréséhez, illetve milyen módon ösztönzi kollégáit.

A cikket Richvalszki Zseraldina spa szakértő, a Wellness-és spa-menedzser képzésünk szakmai vezetője és oktatója írta.

Képek forrása itt és itt.