Na, de hogyan kell ezt csinálni, ki az, aki elmondja, hogy melyik lépés után után mi következik, honnan tudhatjuk kezdő edzőként, merre induljunk?
Megnyugtatásul a legelején közölhetem: egészen ritka az, ha valaki már kezdetben képes megválaszolni ezeket a kérdéseket. Hacsak nem szerzett korábban tapasztalatot üzletépítésben.
Vegyük sorra azokat a vetületeket, melyekkel biztosan találkozunk, ha elkezdünk belemélyülni a marketing és vállalkozásmenedzsment zegzugos világába:
Látszódás és terjeszkedés
2021-ben a legkézenfekvőbb megoldásnak látszik, hogy megjelenjünk online, ezzel felturbózva az ismertségünket és a terjeszkedésünk, növekedésünk sebességét.
Hogy ezt a témakört kicsit le tudjuk szűrni önmagunk számára, érdemes lehet a következő kérdőívet megválaszolnunk.
- Mely felületeken milyen üzenetekkel és milyen terjedelemben/formában és tipikusan hogyan kommunikálunk,
- Milyen sajátos eszköztárral rendelkeznek ezek a felületek és melyiket hogyan érdemes használni
- A közönségem jellemzően mely platformokon van jelen
- Létezik-e már a számukra olyan infóforrás, ahonnan válaszokat keresnek a kérdéseikre
- Ha igen, hogyan tudok ennél a forrásnál jobb és erősebb lenni
- Kiket olvasok és követek én és miért (szakmailag és magán emberként)
- Miben tudok eltérni a kollégáim online jelenlététől
- Kiket tartok sokra és kevesebbre a nagy közönséggel rendelkezők közül
- Akiket nem kedvelek, miért nem kedvelem, mi az, ami taszít a kommunikációjukban
- Képes vagyok-e erős, érdekes és részletes tartalmakat készíteni egyedül vagy gondolkodjak szövegírói segítségben?
- Mely formátumok és vetületek az erősségeim (szöveg, videó, design, téma lekutatás, analitika, ötletelés)
- Közönséget vagy közösséget építenék inkább
- Van-e már offline bázisom, akikkel megkezdhetem az online jelenlétem támogatását
- Mi a célom az online jelenléttel
- Szükséges-e jelen lennem online
- Képes vagyok-e hosszútávon fenntartani a figyelmet és tudok-e releváns maradni
- Milyen értékeket szeretnék közvetíteni
- Hogyan tudom ezt online megvalósítani, kiknek hasonlóak az üzeneteik
- Van-e lehetőségem napi több órát olvasással és kutatással tölteni
- Kész vagyok-e az online jelenlétembe hosszútávon napi több órát fektetni és anyagilag is áldozni rá
Ha az online jelenlétünkre megvan a forrás, akkor akár ki is szervezhetnénk azt kisebb ügynökségeknek, akik kézbe veszik a felületeinket és életet lehelnek azokba. Megírják a blogot, rendszeresen posztolnak az elkészített tartalomnaptár szerint, és többé-kevésbé eltalálják azt a hangnemet, melyet képviselünk. Folyamatosan mérik a tartalmaink teljesítéseit és elemzik a rendelkezésre álló adatokat.
Ha csak szövegírásban szorulunk kisegítésre, akkor számos szövegíró közül válogathatunk, akik megírják a hosszas, mélységekbe ásó szakmai anyagokat, elkészítik a blogbejegyzéseinket vagy épp posztjaink, cikkeink.
Pro tipp:
Szinte nem létezik Magyarországon olyan szövegíró, tartalomgyártó, aki a fitneszszakmából érkezett. Ezért nagyon jól kell szűrni és tesztelni azt, aki tartalmat készítene számunkra, mert soha nem lesz olyan átfogó és mély ismerete a szektorról, mellyel idővel aktív szakemberként mi magunk rendelkezünk majd.
Személyi edző, iskolai magatartás és well-being vezető, fitnesz kommunikációs mentor.
Kép forrása itt.