marketing
Frissen végzett fitneszszakemberként, valójában a nulladik lépésnél járunk: megszereztük azt a képesítést, mellyel jogosultak vagyunk megkezdeni egy olyan tevékenységet, amelyre tipikusan vállalkozást szokás építeni.
Na, de hogyan kell ezt csinálni, ki az, aki elmondja, hogy melyik lépés után után mi következik, honnan tudhatjuk kezdő edzőként, merre induljunk?
Megnyugtatásul a legelején közölhetem: egészen ritka az, ha valaki már kezdetben képes megválaszolni ezeket a kérdéseket. Hacsak nem szerzett korábban tapasztalatot üzletépítésben.
Vegyük sorra azokat a vetületeket, melyekkel biztosan találkozunk, ha elkezdünk belemélyülni a marketing és vállalkozásmenedzsment zegzugos világába:

Látszódás és terjeszkedés

2021-ben a legkézenfekvőbb megoldásnak látszik, hogy megjelenjünk online, ezzel felturbózva az ismertségünket és a terjeszkedésünk, növekedésünk sebességét.

Hogy ezt a témakört kicsit le tudjuk szűrni önmagunk számára, érdemes lehet a következő kérdőívet megválaszolnunk.

  1. Mely felületeken milyen üzenetekkel és milyen terjedelemben/formában és tipikusan hogyan kommunikálunk,
  2. Milyen sajátos eszköztárral rendelkeznek ezek a felületek és melyiket hogyan érdemes használni
  3. A közönségem jellemzően mely platformokon van jelen
  4. Létezik-e már a számukra olyan infóforrás, ahonnan válaszokat keresnek a kérdéseikre
  5. Ha igen, hogyan tudok ennél a forrásnál jobb és erősebb lenni
  6. Kiket olvasok és követek én és miért (szakmailag és magán emberként)
  7. Miben tudok eltérni a kollégáim online jelenlététől
  8. Kiket tartok sokra és kevesebbre a nagy közönséggel rendelkezők közül
  9. Akiket nem kedvelek, miért nem kedvelem, mi az, ami taszít a kommunikációjukban
  10. Képes vagyok-e erős, érdekes és részletes tartalmakat készíteni egyedül vagy gondolkodjak szövegírói segítségben?
  11. Mely formátumok és vetületek az erősségeim (szöveg, videó, design, téma lekutatás, analitika, ötletelés)
  12. Közönséget vagy közösséget építenék inkább
  13. Van-e már offline bázisom, akikkel megkezdhetem az online jelenlétem támogatását
  14. Mi a célom az online jelenléttel
  15. Szükséges-e jelen lennem online
  16. Képes vagyok-e hosszútávon fenntartani a figyelmet és tudok-e releváns maradni
  17. Milyen értékeket szeretnék közvetíteni
  18. Hogyan tudom ezt online megvalósítani, kiknek hasonlóak az üzeneteik
  19. Van-e lehetőségem napi több órát olvasással és kutatással tölteni
  20. Kész vagyok-e az online jelenlétembe hosszútávon napi több órát fektetni és anyagilag is áldozni rá

Ha az online jelenlétünkre megvan a forrás, akkor akár ki is szervezhetnénk azt kisebb ügynökségeknek, akik kézbe veszik a felületeinket és életet lehelnek azokba. Megírják a blogot, rendszeresen posztolnak az elkészített tartalomnaptár szerint, és többé-kevésbé eltalálják azt a hangnemet, melyet képviselünk. Folyamatosan mérik a tartalmaink teljesítéseit és elemzik a rendelkezésre álló adatokat.

Ha csak szövegírásban szorulunk kisegítésre, akkor számos szövegíró közül válogathatunk, akik megírják a hosszas, mélységekbe ásó szakmai anyagokat, elkészítik a blogbejegyzéseinket vagy épp posztjaink, cikkeink.

Pro tipp:

Szinte nem létezik Magyarországon olyan szövegíró, tartalomgyártó, aki a fitneszszakmából érkezett. Ezért nagyon jól kell szűrni  és tesztelni azt, aki tartalmat készítene számunkra, mert soha nem lesz olyan átfogó és mély ismerete a szektorról, mellyel idővel aktív szakemberként mi magunk rendelkezünk majd.

Írta: Csurgó Krisztina
Személyi edző, iskolai magatartás és well-being vezető, fitnesz kommunikációs mentor.

Kép forrása itt.